Nieuwsbrief #8

Bericht namens directie

Beste ouders en verzorgers,

Baby Joep
Juf Lobke is bevallen van een zoon, Joep. Moeder, kind, vader en zus maken het goed. U ziet bij de foto’s een plaatje van grote zus met Joep en een plaatje van vader en moeder met Joep.

Bestuur Zonova
Onze bestuurder, Dave Ensberg-Kleijkers, vindt het belangrijk dat hij ook door ouders te benaderen is. Daarom organiseert hij al sinds zijn start een wekelijks inloopspreekuur voor ouders. Niet op afspraak, gewoon binnenlopen. 
Met ingang van 1 februari 2025 vinden deze spreekuren afwisselend plaats, de ene week op woensdagmiddag en de andere week op vrijdagmiddag. Altijd op dezelfde tijd, om 15:00 uur, op het kantoor van Zonova. (Schonerwoerdstraat 1A te Amsterdam Zuidoost). Tijdens de schoolvakanties vindt het spreekuur niet plaats.

Nieuwe medewerkers
Na de vakantie zijn we gestart met drie nieuwe collega’s. Helaas hebben we om diverse redenen van twee nieuwe medewerkers alweer afscheid genomen. Komende periode gaan juf Lisette en juf Channiël rond de voorjaarsvakantie met (extra) verlof en we hebben ook nog steeds te maken met te weinig medewerkers. Gelukkig gaat juf Tanja juf Channiël vervangen tijdens haar extra verlof. De rapportgesprekken worden gepland als juf Channiël terug is. De leerlingen krijgen hun rapport wel 28 februari mee. U ziet bij de foto’s juf Channiël samen met juf Tania.

Tot nu toe hebben we voor alle groepen een juf of een meester, maar bij ziekte of uitval van een collega wordt het lastig om voor alle groepen een leerkracht te hebben.

We werven en we voeren gesprekken met wervingsbureaus maar dat heeft tot nu toe weinig resultaat opgeleverd. We blijven zoeken. Juf Rumeysa, juf Maaike en ik zijn stand-by om voor de groepen zonder juf of meester de lessen te gaan verzorgen.

De school is blij met de nieuwe medewerkers: juf Shelita voor groep 8A en meester Soulaimane voor groep 7 en groep 8B. Zie foto’s.

Poll
Er loopt tot komende vrijdag nog een poll over de schoolmaaltijden. U kunt de poll vinden in uw tijdlijn. U kunt de poll niet zien in de tijdlijn als u al gestemd hebt of als u uw naam hebt afgeschermd in de privacy-instellingen. We roepen alle ouders op te stemmen. Voor meer informatie verwijzen wij naar het bericht dat eerder in Kwieb verscheen

Veiligheid
Vanuit ons verbetertraject m.b.t. de veiligheid hebben we voor de woensdag en donderdag twee sociale werkers in de school. Zij zijn er voor de kinderen, het team, de ouders en de buurt.
Als school werken we met elkaar haar aan de veiligheid binnen de school en de omgeving van de school. Daarbij hoort ook een verantwoord schorsings- en verwijderingsprotocol, dit protocol kunt u vinden op de website en in de bijlage van deze nieuwsbrief.
Zij gaan samen met alle andere medewerkers aan de slag om een duurzaam veilig klimaat te creëren in en rond de school. U vindt deze medewerkers op de website van De Hofnar Present: https://www.dehofnarpresent.nl/.

HR-medewerker
U kunt tegenwoordig ook Madhavie Radjpalsinh vinden in onze school. Zij is onze tijdelijke HR-medewerkster en MR-adviseur. Madhavie is 3 middagen per week op school.

Brugfunctionaris
Juf Reyhan is vanaf 1 februari onze brugfunctionaris. Een brugfunctie is de schakel tussen ouders, leerlingen en school.

Door signalen op tijd te zien, er wat aan te doen en door ouders te betrekken bij de school, krijgen kinderen beter de kans om zich goed te ontwikkelen. De brugfunctionaris is er voor alle vragen en zorgen die niet direct te maken hebben met onderwijs. Juf Reyhan werkt nauw samen met juf Annemieke, m.b.t. de kansengelijkheid. Hieronder stelt juf Reyhan zich voor:

Veel van jullie kennen mij als administratief medewerker op school, maar vanaf nu vervul ik ook de rol van brugfunctionaris. Ik zet me in om de samenwerking tussen school, ouders en leerlingen te versterken en een sterke verbinding tussen school en thuis te creëren.

Samen zorgen we voor een fijne en veilige omgeving waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Ik hoop u snel te ontmoeten. Bijvoorbeeld op de eerstvolgende ouderbijeenkomst op dinsdag 11 februari a.s.

Ouderparticipatie
Ook Marjam Guman komt ons team versterken met haar expertise op het gebied van ouderparticipatie. Hieronder stelt Marjam zich voor.

Mijn naam is Marjam Guman en als projectleider ‘Bouwen aan Expertise Netwerken’ ben ik iedere dinsdagochtend op jullie school te vinden. Ik heb een brede ervaring in het speciaal onderwijs, waar ik verschillende functies heb vervuld en breng ik een hoop ervaring en enthousiasme mee.

Ik heb een enorme passie voor het ondersteunen en creëren van een omgeving waarin kinderen, ouders en teams samen kunnen groeien en bloeien. Ik zie mezelf als een verbinder die graag bruggen slaat tussen verschillende partijen om zo samen het beste uit iedereen te halen. Ik ben positief ingesteld, vrolijk en altijd in voor een goed gesprek. Daarnaast kan ik goed luisteren.

Voel je vrij om me aan te spreken als je iets wilt weten!

Nieuwe directrice
Per 1 maart start onze nieuwe directeur, Atika Bouz. Ik zal de school verlaten en geef met heel veel vertrouwen het stokje over aan Atika. Hieronder stelt Atika zich voor.

Vanaf 1 maart start ik als directeur op De Schakel en ik wil mij alvast aan jullie voorstellen. Mijn naam is Atika Bouz. Ik ben getrouwd met Younes en moeder van Achraf (18) en Zakaria (12). Ik ben een geboren en getogen Amsterdammer en woon met veel plezier in Amsterdam Nieuw-West. Ik ben nu nog schoolleider op een andere basisschool in Zuidoost, maar heb ontzettend veel zin om samen met het team van De Schakel, de ouders en alle partners de komende jaren aan de slag te gaan om onze leerlingen zo goed mogelijk onderwijs te bieden en ze ten volle te laten ontwikkelen. Samen gaan we van De Schakel weer een parel maken in de wijk. Vanaf 1 maart ben ik op school te vinden. Mijn deur staat altijd open en ik vind het fijn om straks met iedereen kennis te maken.

Toetsen
Maandag 3 februari starten we met de Citotoetsen, de toetsen zijn besteld, de planningen zijn gemaakt en de afspraken voor de verwerking ook.

De groepen 8 maken de landelijke doorstroomtoets. Daar hebben de ouders extra informatie over ontvangen.

Na de voorjaarsvakantie zullen wij de resultaten met u delen, via het rapport (wordt op vrijdag 28 februari meegegeven aan de kinderen), in de weken daarna zijn er de definitieve adviesgesprekken voor de groepen 8 en de rapportgesprekken voor de groep 1 t/m 7.

Weggeefkast
Graag willen we u melden dat we dankzij het Jeugdeducatiefonds en het armoedefonds vanaf volgende week de weggeefkast open zullen stellen in het ouderlokaal.

De weggeefkast is een kast met levensmiddelen en menstruatieproducten, die vrij beschikbaar zijn voor alle gezinnen die iets extra’s goed kunnen gebruiken.

Vanaf volgende week kunt u elke dinsdag tussen 13.30 en 14.15 uur en vrijdag, tussen 8.30 en 9.00 uur binnenlopen in de ouderkamer en iets meenemen.

Er zijn geen regels aan verbonden maar we willen wel het volgende met u delen:

- Er is een beperkt aantal producten beschikbaar. Het is niet de bedoeling dat u een boodschappentas gaat vullen, maar loopt u gerust binnen als u iets nodig hebt.  
- Ouders/verzorgers hebben toegang tot de kast, de leerlingen niet.
- Voelt u zich niet bezwaard om de drempel over te gaan. We geven het graag weg!
- Van de menstruatieproducten is er voldoende voorraad en het is ook weer na te bestellen. Het is niet alleen voor onze leerlingen, maar ook voor alle moeders.

De kast kan maandelijks aangevuld worden, zolang we aangesloten blijven bij Schoolmaaltijden. Als we overgaan tot de boodschappenkaarten dan stopt het. Dit geldt overigens ook voor de boodschappentassen. Het aanbieden van menstruatieproducten zal wel sowieso blijven.

Vakantie en studiedagen
De kinderen hebben van maandag 17 februari tot en met dinsdag 25 februari vrij. Wij hebben de voorjaarsvakantie met twee studiedagen verlengd om ons te professionaliseren en de resultaten van de toetsen met elkaar te bespreken en de juiste interventies voor onze leerlingen in te plannen.

Talentenweek (mededeling van PPOZO)
Met veel enthousiasme willen we jullie laten weten dat de Talentenweek er weer aankomt! Tijdens de voorjaarsvakantie van 17 t/m 20 februari organiseren we opnieuw een inspirerende week vol leuke en leerzame activiteiten voor kinderen van groep 1 t/m 8.

We hebben een geweldig programma samengesteld dat helemaal is afgestemd op de leeftijdsgroepen:

Kinderen van groep 1 t/m 4 nemen deel aan een gevarieerd programma met wisselende activiteiten, zoals sport, muziek, kunst en koken.
Kinderen van groep 5 t/m 8 kiezen één activiteit en volgen een verdiepend programma bestaande uit vier inspirerende lessen. Voorbeeld programma - Activiteit ”Koken”:

Dag 1: Pasta maken vanaf de basis.

Dag 2: Bezoek aan een chef in een restaurant om inspiratie op te doen.

Dag 3: Experimenteren met smaken en zuren in gerechten.

Dag 4: Bereiden van een gerecht uit een andere cultuur.


Meer informatie over de Talentenweek en de aanmelding is te vinden via deze link:
https://sites.google.com/ppozo.nl/talentweek-rijke-schooldag/
 

Tot slot
Deze nieuwsbrief is verzonden namens directie, met vriendelijke groet,

 

newsletter newsletter
nieuwsbrief1 nieuwsbrief1
nieuwsbrief2 nieuwsbrief2
Vakantieactiviteitenppozo Vakantieactiviteitenppozo
nieuwsbrief4 nieuwsbrief4
nieuwsbrief5 nieuwsbrief5
nieuwsbrief3 nieuwsbrief3