Nieuwsbrief #2

Bericht namens directie

Beste ouders en verzorgers,

Het nieuwe schooljaar is drie weken oud en er is al veel gebeurd. De leerlingen en het team zitten al goed in het ritme. De school wordt steeds mooier en mooier. Volgende maand wordt de bibliotheek in de aula voorzien van nieuwe kasten. Zo wordt onze school niet alleen mooier, maar vooral uitdagender en inspirerend voor onze leerlingen om te leren en te lezen.

Informatieavond 10 september
Tijdens de informatieavond van 10 september bent u in de gelegenheid geweest om in de klas van uw kind te kijken en te horen hoe het schooljaar 2024 – 2025 eruit gaat zien. Daarnaast heeft Dave Ensberg-Kleijkers, voorzitter van bestuur van Zonova, een bevlogen betoog gehouden over het voortbestaan van OBS de Schakel. In de bijlage vindt u een brief aan de ouders van De Schakel waarin u kunt lezen wat er die avond is verteld over de toekomst van De Schakel. Er zijn deze avond ook veel vragen door ouders gesteld. De vragen en de antwoorden kunt u ook teruglezen in de bijlage. Na de bijeenkomst hebben wij nog informeel onder het genot van een hapje en een drankje met elkaar verder gesproken over de toekomst van De Schakel.

Jaarkalender 2024 – 2025
Gisteren kregen alle oudste kinderen uit een gezin de jaarkalender mee naar huis.

De eerste bijeenkomst voor ouders is dinsdag 24 september vanaf 8.30 uur. De MR en de ouderraad zorgen voor een feestelijke start van het schooljaar en Talla Rouzrokh (ouder- kind adviseur) komt zich voorstellen en vertellen over haar werk. Ik hoop u te zien op dinsdag 24 september.

Bezoek Jeugdeducatiefonds
Dinsdagochtend heeft Hans Spekman, directeur van het Jeugdeducatiefonds, een bezoek aan onze school gebracht. Samen met juf Annemieke en 3 medewerkers van het JEF hebben wij gesproken over de behoeften van de kinderen waar ouders de financiële middelen niet voor hebben. Denk aan lidmaatschap van een sportclub, meubilair enz. Voor informatie kunt u naar juf Annemieke gaan.

Hans en de medewerkers van het JEF waren zeer tevreden over hoe wij het ontbijt en de lunch voor onze leerlingen verzorgen.

Ook zijn we blij dat het nieuwe kabinet geld voor het ontbijt en lunch beschikbaar blijft stellen.

Zieke en afwezige leerkrachten.
Ondanks dat het schooljaar nog maar pas gestart is hebben we al te maken met veel zieke collega’s. Afgelopen week waren er zelfs 3 collega’s ziek. We hadden geen andere keuze om de ouders te verzoeken om hun kind thuis te houden en via de computer hun opgedragen schoolwerk te maken. Indien de opvang voor de kinderen thuis niet geregeld zou kunnen worden, kunt u altijd contact opnemen met de school.

Naschoolse activiteiten; de Rijke Schooldag
Vanaf maandag 30 september tot en met vrijdag 13 december kunnen onze leerlingen deelnemen aan verschillende naschoolse activiteiten. Het aanbod voor de naschoolse activiteiten is wel wat veranderd. Ik zet de veranderingen op een rij:

- Alle leerlingen kunnen deelnemen.
- Er zijn twee activiteiten per dag.
- Er worden 4 dagen in de week activiteiten aangeboden.
- Het aanbod is verrijkt met een aanbod voor schoolse vaardigheden, sport en creatieve activiteiten.

Met ingang van vandaag noemen we de naschoolse activiteiten: de RIJKE SCHOOLDAG.

Vanaf nu kunt u uw kinderen ook inschrijven via bredeschoolzuidoost.nl

Rots en water
Vanaf 27 september krijgen de leerlingen van de groepen 3 t/m 6 samen met hun leerkracht een weerbaarheidstraining. In de bijlage kunt u meer lezen over de inhoud en de organisatie van de training.

Beste ouders, ik wens u namens het gehele team een mooi weekend,

JEF JEF
Jaarkalender ouders De Schakel Jaarkalender ouders De Schakel