Nieuwsbrief nr 10

Bericht namens directie

Beste ouders en verzorgers,

40 jarig jubileum van De Schakel
Wat een mooie maand hebben we gehad: een geweldig 40 jarig jubileum met een groot feest voor de kinderen en een bijzonder feest vanaf 16 uur. Dave Ensberg–Kleijkers sprak daarbij over de kansen voor De Schakel en Venserpolder.

Het was een feest met lekker eten, mooie muziek, oud medewerkers van de school die elkaar jaren niet hadden gezien, en oud leerlingen die elkaar weer tegen kwamen en nu zelf ouder zijn en soms hun kinderen op De Schakel hebben. We danken de werkgroep 40 jaar Schakel voor hun creativiteit en inzet. Bijgevoegd vindt u een paar foto’s.

Keti Koti
En op 1 juli hebben we uitgebreid stilgestaan bij Keti Koti. We hebben stilgestaan bij de afschaffing van de slavenrij in 1873, met workshops, informatielessen, een optocht door de buurt en tenslotte een optreden door alle leerlingen om 13.30 uur. Bijgevoegd vindt u een paar foto’s.

Rapport en rapportgesprekken
Vrijdag hebben de leerlingen allemaal hun rapport meegekregen. Om de rapporten compleet te houden hebben we de volgende regel: het nieuwste rapport gaat alleen in de blauwe map mee naar huis. Bij hoge uitzondering kunt u als ouder/verzorger de uitdraai van het rapport bij de leerkracht ophalen. De rapportgesprekken vinden deze week plaats, de leerkracht van uw kind zal u daar voor uitnodigen via Kwieb.

Schooljaar 2023/2024 en schooljaar 2024/2025
Het schooljaar is bijna ten einde en wij maken ons op voor het volgende jaar. We nemen op maandag 15 juli afscheid van groep 8, op vrijdag 12 juli hebben de leerlingen van groep 8 hun afscheidsfeest. Vrijdag 19 juli is de laatste schooldag van de leerlingen. Ze zijn dan om 12:00 uur vrij.

De formatie ziet er volgend jaar als volgt uit:
Groep - leerkracht maandag t/m vrijdag
1/2a: Alice; Rosita; Rosita; Rosita; Rosita
1/2b: Joost; Joost; vacature; Joost; Joost
3: Iris; Iris; Iris; Iris; Iris
4: Paulien; Paulien; Paulien; Paulien; Paulien
5: Judith; Judith; Judith; Judith; Judith
6: Branka; Branka; Branka/Jerrel; Branka/Jerrel; Branka/Jerrel
7: Hasina; Hasina; Dhieris; Hasina; Hasina
8a: Rick; Lobke; Rick; Rick; Lobke
8b: Marco; Marco; Marco; Lobke; Marco

Ondersteuning
Alice: dinsdag, donderdag en vrijdag
Annemieke: maandag, dinsdag en donderdag
Lisette: maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag
Claudia: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag
Dhieris: donderdag en vrijdag

Afscheid juf Nefertari
In bovenstaand overzicht mist u de naam van juf Nefertari. We nemen afscheid van juf Nefertari. Hieronder schrijft zij zelf waarom:
Beste ouders, en lieve kinderen van de Schakel,

Na 10 mooie jaren op basisschool De Schakel ga ik deze fantastische school verlaten. Ik ben hier vele jaren geleden begonnen als stagiaire en heb mezelf na het behalen van mijn diploma verder mogen ontwikkelen op deze mooie school. Het was een feest om met zoveel lieve kinderen, fijne ouders en fantastische collega’s te mogen werken. Met een lach en een traan zal ik De Schakel verlaten om op een andere school binnen Zonova het leraarschap verder uit te oefenen.

Ik ben gelukkig niet helemaal weg. Jullie zien mij vast nog in mijn rol als schoolopleider of als studentencoach. Ik zal jullie missen. Ik heb De Schakel altijd ervaren als een fijne, warme en gezellige buurtschool, waar iedereen welkom is. Ik zal De Schakel dan ook altijd een warm hart toedragen.

Tot ziens!
Juf Nefertari

Gratis boodschappentas
We zijn blij u te kunnen vertellen dat iedere leerling volgende week een gevulde boodschappentas mee naar huis krijgt.

Dit wordt mogelijk gemaakt door het Jeugdeducatiefonds in samenwerking met de Vomar.

Dinsdag 16 juni zijn er om 12.00 uur 10 ouders nodig om te helpen met het vullen van de tassen. Indien u in de gelegenheid bent, dan kunt u zich opgeven bij de ouderraad of juf Annemieke. Bij voorbaat dank! Via de schoolapp zullen wij laten weten wanneer de tassen worden meegegeven. De leerlingen van groep 8 worden verzocht hier nog voor terug naar school te komen.

Gratis openbaar vervoer
Amsterdam biedt van 20 juli tot en met 5 januari 2025 dagelijks gratis reizen aan tussen 09.00 en 21.00 uur voor Amsterdamse kinderen van 4 tot en met 11 jaar. Aanvragen kan vanaf 1 juli 2024. Gratis reizen is geldig in de bussen, trams en metro’s van GVB. Hiervoor moet het reisproduct GVB Kids Vrij op de persoonlijke OV-chipkaart van het kind geladen worden. Heeft uw kind nog geen OV-chipkaart, dan moet u die nog wel zelf aanschaffen. Via de volgende link kunt u dat zelf aanvragen.

Gratis openbaar vervoer (https://www.amsterdam.nl/verkeer-vervoer/kinderen-gratis-openbaar-vervoer/)

Talentweek De Schakel in de zomervakantie
Bij dit bericht vindt u ook een flyer van PPOZO. Via de QR-code kunt u de leerlingen van groep 1 t/m 4 inschrijven voor de talentweek op De Schakel in de zomervakantie. U kunt u aanmelden tot en met 12 juli, heeft u vragen? Dan is het telefoonnummer 06-53408315 bereikbaar.

Talentweek Talentweek
JEF JEF