Nieuwsbrief nr 9

Beste ouders en verzorgers,

In deze brief informeren wij u over de ouderbijeenkomst van 27 mei jongstleden, het vertrek van Juf Grace en de ontstane vacature, het 40 jarig jubileum, de schoolfotograaf en onze nieuwe wijkagent.

Toekomst van De Schakel
Op maandag 27 mei hebben wij meer dan 30 ouders mogen ontvangen op De Schakel voor een ouderbijeenkomst. Naast de ouders waren Dave Ensberg (Voorzitter College van Bestuur), Monique van Opstal (Directeur HR & Strategie), Linda van Heek (Beleidsmedewerker HR) van Zonova, Birgit Haanstra (Directeur – Bestuurder Swazoom), MR-leden, teamleden van De Schakel en ikzelf daarbij aanwezig.  Hieronder kunt u een kort verslag lezen.

Dave gaf aan dat de Schakel open blijft, zoals al was medegedeeld in nieuwsbrief van 5 april 2024, maar dat er wel 3 grote aandachtpunten zijn:

- Het leerlingenaantal
- De staat van het gebouw
- De onderwijskwaliteit

Een opknapbeurt voor de school (vooral de toiletten) zou zeker helpen om meer ouders te laten kiezen voor De Schakel. Ik ga dit onderwerp verder bespreken met Huisvesting.

De inspectie van het onderwijs houdt zicht op de kwaliteit bij alle Zonova scholen, dus ook bij De Schakel. De ouders hebben aangeboden om te helpen om de resultaten van de leerlingen te verbeteren met bijvoorbeeld leesondersteuning. Na de vakantie tijdens de informatieavond zullen we daar in de groepen op terugkomen. Naast de informatieavond worden er volgend schooljaar diverse informatiebijeenkomsten gepland met als onderwerp: de leerdoelen en de CITO toetsen.

We gaan de Medezeggenschapsraad voor de zomervakantie uitbreiden met nieuwe leden, zowel namens het personeel als namens de ouders. Zodat we in het nieuwe schooljaar direct aan de slag kunnen met een goed functionerende MR.

Heeft u nog vragen over de bijeenkomst neemt u dan contact op met de MR of Jenny.

Ik dank alle ouders voor hun aanwezigheid, hun grote positieve bijdrage tijdens deze bijeenkomst.

Uw betrokkenheid is van groot belang voor uw kind.

Afscheid juf Grace
Op 30 mei heeft juf Grace afscheid genomen van De Schakel. Zij is op 1 juni gestart met haar nieuwe baan bij de gemeente Amsterdam. De kinderen namen afscheid met briefjes, tekeningen en cadeautjes (zie foto). Juf Grace trok voor het laatst de deur van haar klas dicht (zie foto).

Meester Rick vervangt juf Grace tot de zomervakantie. Inmiddels staan er drie vacatures voor De Schakel online. werkenbijzonova.nl

Venserpolder en De Schakel op AT5.
AT5 heeft een mooi item gemaakt over de Venserpolder. Daarin heeft meester Dhieris een mooi beeld laten zien over De Schakel. Het filmpje kunt u met onderstaande link bekijken.

40 jaar jubileum – 21 juni 2024
De Schakel viert dit jaar het 40-jarig jubileum. Dit bijzondere moment willen wij graag samen met u vieren. 21 juni, 16:00 - 20:00, Alexander Dumaslaan 9. Gelieve uw aanwezigheid te bevestigen vóór 14 juni via deschakel40@obsdeschakel.nl

Wijkagent
Donderdag 6 juni heeft de nieuwe wijkagent kennisgemaakt met De Schakel. Zijn naam is Tidave Sadeghi. Hij is te bereiken via het telefoonnummer van de politie: 0900-8844

Schoolfotograaf
Op maandag 8 juli komt de schoolfotograaf voor alle kinderen.

Kleding- en boekenmarkt
Dinsdag 18 juni wordt er een kleding- en boekenmarkt georganiseerd van 14:15 tot 15:00 uur. Alle kleding en boeken zullen gratis zijn voor leerlingen en ouders van onze school.
Locatie: schoolplein bovenbouw (bij slecht weer in de aula). Komt u ook?

Cloudwise
Wij hebben vernomen dat het nog niet iedereen lukt om thuis in te loggen in Cloudwise. U krijgt daar spoedig bericht over.

Met vriendelijke groet,

afscheidGrace afscheidGrace