Nieuwsbrief nr 8

Beste ouders en verzorgers,

Zonova
In onze vorige nieuwsbrief heeft u kunnen lezen hoe onze nieuwe bestuurder Dave Ensberg-Kleijkers onze school bezocht heeft. In de bijlage kunt u een brief van de heer Ensberg-Kleijkers vinden met een uitnodiging. Het bestuur wil toegankelijk zijn voor alle ouders. Hij gaat per 26 april een wekelijks spreekuur houden.

Inloopspreekuur
Ik vind het inloopspreekuur een goed idee. Wekelijks is misschien wat vaak, maar een keer per maand op een maandagmiddag zet ik de deur ook open voor een inloopspreekuur. Ik start maandag 13 mei aanstaande van 14:00 uur tot 15:00 uur. Andere data tot de zomervakantie: 10 juni en 8 juli.

Openbaar onderwijs
Onze school OBS de Schakel is een openbare school. Een openbare school gaat ervan uit dat het onderwijs voor alle leerlingen toegankelijk is en geen onderscheid maakt op basis van godsdienst, levensbeschouwing of herkomst. Dat alle kinderen welkom zijn is voor ons een kernwaarde.

Juf Grace
Per 1 juni gaat Juf Grace OBS De Schakel verlaten. Zij gaat haar carrière buiten het onderwijs vervolgen. Onderstaande bericht is van juf Grace:

Beste ouders, verzorgers en leerlingen,

Eerder deze week heb ik dit nieuws al met de kinderen van 7A en 7B gedeeld, maar nu ook officieel met alle ouders en leerlingen. Ik heb besloten De Schakel na vijf jaar te verlaten. Daarbij heb ik ook besloten het onderwijs volledig achter mij te laten. Natuurlijk ben ik al langer verbonden aan De Schakel (bijna 12 jaar!), omdat mijn kinderen hier allebei hebben op school gezeten. Ik heb hier stage gelopen en de lerarenopleiding afgerond. Dat maakte het iets moeilijker om de knoop door te hakken.

Hoewel ik veel plezier heb gehad in het lesgeven en het werken met kinderen, wil ik mij blijven ontwikkelen en soms moet je daarvoor lastige keuzes maken. Per 3 juni zal ik werkzaam zijn bij mijn nieuwe werkgever. Dat geeft mij na de meivakantie nog drie weken met de kinderen. Ik wil iedereen en vooral de kinderen bedanken voor een fijne tijd en de inspiratie die zij mij hebben gegeven.

Liefs,
Juf Grace

Leesplezier
Is uw kind al gratis lid van de bibliotheek? De kinderen hebben een brief ontvangen voor een gratis lidmaatschap van de Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA). We streven ernaar alle kinderen gratis lid te maken zodat ieder kind lekker naar de bieb kan om de leukste en nieuwste boeken te lenen.

Betere resultaten door voldoende en op tijd te eten
Enkele weken geleden zijn we gestart met onze leerlingen te voorzien van voldoende voedsel.

Het is immers bewezen dat leerlingen met honger minder kunnen presteren dan leerlingen met een volle maag. De bedoeling is dat kinderen ’s morgens een plak ontbijtkoek of rijstwafel kunnen eten. Ook krijgen ze om 10:00 uur fruit en tussen de middag zijn er boterhammen met (halal) worst, kaas of iets zoets. Kinderen mogen indien zij honger hebben eten pakken. Kinderen die een lunchpakket van thuis hebben moeten dit eerst opeten. De lunchbegeleiders houden dit in de gaten. Bij grote honger krijgen de leerlingen dan brood van school. Dit om te voorkomen dat leerlingen hun lunch niet opeten en weer mee naar huis nemen of dat leerlingen te veel eten.

OKA
Voor de ouders wordt er door het OKA – team een workshop Mindful Parenting in het Engels aangeboden (locatie Ouder- en kindteam, Bijlmer Centrum). Zie de flyer in het bijgevoegde bestand.

Workshop beeldschermgebruik
Juf Talla biedt een workshop Beeldschermgebruik voor ouders met kinderen van 2 tot 11 jaar aan:

Workshop positief opvoeden / beeldschermgebruik:
Waar? De Schakel, A. Dumaslaan 9
Wanneer? 16 mei 2024
Tijd? 08.45 (inloop 08.30) tot 10.00

Sport en spel in de vakantie
Zuidoost Sport organiseert allerlei sport en spel activiteiten. Het programma is bij dit bericht bijgevoegd.

Tot slot
Namens het gehele team een fijne vakantie.

Dit is een bericht verstuurd namens:

Sport Zuidoost Sport Zuidoost
Sport Zuidoost1 Sport Zuidoost1