Nieuwsbrief nr 7

Beste ouders en verzorgers,

Maandag 25 maart is Dave Ensberg-Kleijkers gestart als voorzitter van Bestuur Zonova.

Op zijn eerste werkdag heeft hij onze school bezocht. Dave en ik hebben een mooi gesprek gehad over onze school, De Schakel. Dave heeft een filmpje op LinkedIn geplaatst over onze school. Klik op de bijgevoegde link om het filmpje te zien.

De Schakel blijft open
Jullie hebben wellicht de geruchten dat De Schakel zou gaan sluiten gehoord. De afgelopen periode heeft het bestuur van Zonova met alle relevante betrokkenen gesproken over de vragen die er zijn rondom de toekomst van de school. Deze gesprekken gaan er onder meer over dat steeds minder ouders die hun kinderen aanmelden voor onze school, dat we graag nóg betere schoolresultaten voor de kinderen willen bereiken en dat het schoolgebouw enigszins verouderd is. Met deze vragen gaan het bestuur en de directie de komende tijd aan de slag, samen met het team, MR en alle ouders van de school.

Als u hierover nog vragen heeft, kunt u bij een van de ouders van de MR van De Schakel of bij mij (Jenny) binnenlopen.

Oudercontacten
Op dinsdag 14 maart hebben de leden van de MR, de oudercommissie en enkele medewerkers van de school een bijeenkomst gehad over ouderparticipatie. We hebben geïnventariseerd wat we belangrijk vinden in de relatie ouders, kind en school. We hopen zo een mooie visie te ontwikkelen over dit onderwerp. Nog voor de meivakantie komen we bij elkaar om te kijken welke acties we gaan uitvoeren.

Personeel
Woensdagochtend was het even een hectische situatie bij ons op school. Er waren al twee groepen thuis, maar door nog meer zieke en afwezige collega’s stonden we even met onze handen in het haar. Met behulp van de aanwezige collega’s zaten de leerlingen om 8:45 uur in een lokaal met een leerkracht. Ik hoop dat zo’n dag maar één keer per jaar voorkomt.

Andere personele zorgen zijn dat Afra onze school gaat verlaten. Zij gaat haar carrière als gymjuf in Almere voortzetten. Wij wensen haar veel succes.

Groet juf Afra
Beste kinderen en ouders van de Schakel,
tot mijn spijt moet ik mededelen dat ik per 1 mei de Schakel ga verlaten. Er is voor mij een mooie kans voorbij gekomen om in Almere te werken en deze heb ik aangenomen. Zo kan ik dichterbij huis gaan werken. Ik zal alle kinderen van De Schakel heel erg missen en ik wens ze een voorspoedige toekomst. Ik hoop dat jullie met veel plezier lekker blijven bewegen.
Met sportieve groet, Afra Bouwmeester

Afsluitend
Deze nieuwsbrief is verzonden namens directie, juf Jenny, en met vriendelijke groet,

Dave en Jenny Dave en Jenny