Kandidaatstelling MR

Geachte ouders/verzorgers,

In het (primair) onderwijs is de medezeggenschap zo georganiseerd dat niet alleen personeelsleden, maar ook ouders/verzorgers deelnemen. Zij doen dit in een gezamenlijk orgaan, de MR (medezeggenschapsraad). Daarbij is het zo geregeld dat de helft van het aantal leden van de MR bestaat uit personeelsleden (het personeelsdeel) en de andere helft (in gelijke aantallen) uit ouders. De aantallen zijn volgt: 3 personeelsleden, en 3 ouders/verzorgers. De MR-leden worden gewoonlijk gekozen voor een termijn van drie jaar. Door het uitvallen van twee ouders zoeken we momenteel twee ouders die de oudergeleding van de MR van De Schakel voor dit schooljaar 2023-2024 komen versterken.

We doen dit in drie stappen:

Fase 1 de kandidaatstelling

Fase 2 de verkiezing (indien er zich meer dan twee ouders kandidaat stellen)

Fase 3 de installatie

Ik doe hierbij een beroep op u zich kandidaat te stellen voor het ouderdeel van de MR.

Het tijdschema is als volgt:

Fase 1: schriftelijke kandidaatstelling; sluiting donderdag 23 november 2023

Fase 2: de verkiezing (indien er zich meer dan twee ouders zich kandidaatstellen). Deze zal digitaal gehouden worden.

Fase 3: installatie; tijdens de eerstvolgende MR-vergadering op maandag 4 december 2023.

U kunt zich kandidaatstellen door een e-mail te sturen naar h.reha@obsdeschakel.nl. In de mail vermeldt u uw contactgegevens, de naam en klas van uw kind(eren) en een korte motivering van uw kandidaatstelling.

De MR vergadert 6 keer per jaar in de middag na 14:15 zonder de directie. Indien nodig kan MR ook bijeenkomen met de directie. De vergaderdata voor dit schooljaar zal tijdens de eerstvolgende MR-vergadering gepland worden.

Informatie over de MR is te vinden op de website: www.obsdeschakel.nl.

We hopen op veel reacties, het is immers van groot belang dat de stem van de ouders in de MR wordt gehoord!

Met vriendelijke groet,

Namens de MR van De Schakel